Reportáž: Spevácke zbory zožali v Maďarsku hneď dvojnásobný úspech

autor: Viktória Henczová

V dňoch 21. – 23. apríla sa spevácky zbor Zvonček a mládežnícky spevácky zbor školy zúčastnili speváckej súťaže v Egeri. Vďaka usilovnej práci dirigentiek a žiakov získali oba zbory Zlaté pásmo s pochvalou poroty. Mládežnícky spevácky zbor si navyše vyslúžil aj štátnu pochvalu.

Vyrážame zo Slovenska

V piatok ráno sme zaspievali dve piesne počas slávnostného otvorenia celoslovenského kola súťaže Pekná maďarská reč, ktorá sa každý rok uskutočňuje v našej škole. Po vystúpení sa niektorí gymnazisti museli ponáhľať, pretože účasť na súťaži bola veľká a všetci sme sa naraz do jedného autobusu nezmestili. Niektorí tak cestovali vlakom.

Keď sme dorazili do Egeru, študenti cestujúci vlakom sa pripojili k nám. V blízkosti mesta sa nachádza malá dedinka Egerszalók. Tu si naša skupina prezrela pôvodné jaskyne. Tieto „obytné priestory“ boli vysekané do skaly. Vedľa termálneho kúpaliska vyviera termálny prameň, ktorý sme si s veľkým obdivom pozreli tiež. Po návrate do Egeru nás čakala chutná večera pod hradom. Po večeri sme sa ubytovali v internáte, ktorý sa nachádza na hlavnom námestí mesta. My, gymnazisti, sme ešte mali možnosť sa poprechádzať po meste.

Začína sa súťaž

V sobotu ráno sme vstávali veľmi skoro. Po raňajkách nás čakal rozsiahli nácvik. Pred naším vystúpením sme mali veľkú trému, ale premohli sme ju. Náš výkon bol na úrovni, piesne sme zaspievali bez chýb. Na záver sa dva zbory spojili do jedného a zaspievali sme spoločnú pieseň. Porota a aj ostatní prítomní vysoko hodnotili náš výkon a zožali sme veľký potlesk.

Všetky spevácke zbory sa premiestnili na hlavné námestie. Bolo to obdivuhodné, že sme sa na jednom mieste stretli z rôznych miest Maďarska i Slovenka a spoločne sme si zaspievali piesne podľa vlastného výberu. Vrátili sme sa do mestského kultúrneho strediska a nasledovalo vyhodnotenie súťaže a vyhlásenie víťazov. Milo nás prekvapila porota a tešili sme sa z našich úspechov. Pani učiteľky boli na nás veľmi hrdé.

Zážitky nekončia

Poobede sme navštívili Marcipánové múzeum, v ktorom boli vystavené skutočné umelecké diela a veľa veľa marcipánu. Po krátkej prechádzke sme sa dostali ku hradu. Vo vnútri hradu boli vystavené expozície dobových oblečení, vojnové brnenia, zbrane a mučiareň. Z hradu sme videli krásnu panorámu mesta aj napriek zamračenému počasiu.

Na konci dňa sme s veľkou únavou, ale s dobrým pocitom v srdci išli spať. Posledný deň nášho "výletu" bol tiež plný zážitkov. Najprv sme obdivovali krásy baziliky. Oproti nej sa nachádza budova Univerzity K. Eszterházyho, v ktorej nájdeme rôzne zaujímavosti týkajúce sa fyziky a astronómie. Domov sme odchádzali o 12:00 hod. Cestou sme si ešte urobili zastávku v mestečku Mezőkövesd, v ktorom sme sa dozvedeli viac o ľudových remeslách. Domov sme dorazili poobede o piatej unavení, ale plní krásnych zážitkov.